آرشه طلایی
آرشه طلایی

!!!!براي جلوگيري از كپي غير مجاز در اين وبلاگ هايلايت كردن غير فعال است!!!!براي خواندن مطالب به صورت آفلاين ميتوانيد صفحه را ذخيره كنيد!!!!


مفهوم تنالیته 1

پورتره یک زن از داویینچی بعنوان یک مثال ساده اگر بخواهیم صورت یک شخص را از جلو بکشیم هرگز نخواهیم توانست مشخصات اجزایی از صورت مثلا" بینی یا گوش را از زاویه نیم رخ در آن تصویر نمایش دهیم. تونالیته هم دقیقا" همین نقش را بازی میکند. (برخلاف اغلب کارهای پیکاسو که از جهت پرسپکتیو تنالیته خاصی ندارند)

نکته ای که به آن باید دقت کرد این هست که در نقاشی هنگامی که شما از یک زاویه به موضوع نگاه میکنید علاوه بر آنچه میبینید رعایت مسائل دیگری برای شما واجب است، نورپردازی، کنتراست، شدت رنگ ها و ... . بعنوان مثال هنگامی که نور از بغل به صورت می تابد شما مجبور هستید آنرا رعایت کنید و اگر می خواهید همانچیزی را که میبینید بکشید باید تاثیر نور را فقط در یک طرف صورت نمایش دهید. پس انتخاب زاویه دید برای شما محدودیت هایی را پدید می آورد که ملزم به رعایت آن هستید و مطابق آن باید میان سایر المانهای نقاشی موارد مشخصی را رعایت کنید. دقیقا" مانند عکسی که یک دوربین از یک صحنه میگیرد این عکس با پرسپکتیو درست می باشد و کاملا" حقیقی و تنال هست. (بافرض اینکه دروبین پاسخ مناسبی به رنگ یا شدت نور میدهد)

پس بطور خلاصه در هنر نقاشی اگر بخواهیم تنال کار کنیم باید همانند واقعیت هایی مانند زاویه دید، رنگ، نحوه تابش نور و ... را رعایت کنیم تا نقاشی ما تنال باشد. بدیهی است شما می توانید در هریک از پارامتر های زاویه دید، رنگ، نور و ... تنالیته را بهم بزنید و هنر جدیدی خلق کنید و یا تنالیته نقاشی را به سمت و سوی خاصی هدایت کنید.

نقاشی نمایش داده شده در ابتدای متن که از پیکاسو می باشد از لحاظ زاویه دید به هیچ وجه تنال نیست چرا که امکان ندارد شما بتوانید شخصی را اینگو (بینی از بغل، چشم از جلو) ببینید، اما از لحاظ ترکیب رنگها یا تابش نور دارای تنالیته خاصی می باشد. اما نقاشی دوم تنال هست – هر چند نوعی زردی در آن مشاهده میشود که حالت خاصی به تنالیته رنگها میدهد - چرا که از لحاظ زاویه دید و سایر المانهای نقاشی تنالیته خاصی در آن رعایت شده است. بنابراین با یک مقایسه ساده شما تفاوت این دو نقاشی را حس خواهید کرد و بسادگی متوجه میشود که کار داوینچی به مراتب تنال تر از کار پیکاسو می باشد. در ارتباط با موسیقی نیز همین گونه هست که بزودی در بحث های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 2 شهريور 1390برچسب:,

  توسط عباس+مهران  |
 

 



ما هر هفته يك جلسه از آموزش ويولن را براي شما قرار ميدهيم.
goldenfiddlestick@gmail.com


 

 

 آهنگسازان عصر مکانیکی
 مفهوم تنالیته 1
 نواختن یکدست ویلن
 ادیت در ویلن 1
 برنامه مدون اموزش ویلن 4
 برنامه مدون اموزش ویلن 3
 برنامه مدون اموزش ویلن 2
 آشنايي با ويولن
 برنامه مدون اموزش ویلن 1

 

مهر 1391
خرداد 1391
آبان 1390
شهريور 1390

 

عباس+مهران

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آرشه طلایی و آدرس goldenfiddlestick.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





<<<..امين آنلاين..>>>
<<<.:اشتياق دل:.>>>
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

کتاب ولفارد جلد2
کتاب ولفارد جلد1
Suzuki Violin Method - Vol 02
Suzuki Violin Method - Vol 01
CZERNY Practical Method for Beginners on the Pianoforte Op. 599.o
BEYER ESCOLA PREPARATORIA PIANO.o
نت آرامش قبل از طوفان بیژن
نت امواج بیژن
نت چهار فصل (تایستان)
چند نت برای ویولن
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

 

RSS 2.0

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 2
بازدید کل : 18734
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1